Geslaagde voorspeelavond jeugd

Op woensdagavond 26 februari hebben vrijwel al onze leerlingen zich laten horen op een zeer geslaagde voorspeelavond. De zaal was goed gevuld met publiek dat speciaal gekomen was om de zenuwachtige muzikanten toe te juichen, ouders, broertjes, zusjes, opa’s en oma’s. De muzikale leiding van de avond was in handen van onze docenten, Henk den Uyl en Simone Bommeljé.

Alle niveaus hebben we voorbij zien komen. De avond werd geopend door ons jeugdorkest, met daarin zowel gevorderde als beginnende spelers. Samen zetten zij een mooie opening neer. Daarna was het de beurt aan de houtgroep van onze blazersklas. De blazersklas bestaat uit leerlingen die in september pas begonnen zijn met het bespelen van een instrument en nu gezamenlijk al een paar mooie nummers ten gehore hebben gebracht! Na dit groepsoptreden, traden de wat meer gevorderde muzikanten aan. Allerlei soorten muziek vulden de zaal, van Flinstones, via Brahms naar Disney. Sommige kinderen traden helemaal alleen op, anderen vormden een gelegenheidsduet met een andere muzikant of met hun docent. Alle instrumenten hebben we gehoord, klarinetten, saxofoons, dwarsfluiten, trompetten en zelfs een trombone. Ook werden we getrakteerd op een spetterende solo van onze drummer. De avond werd afgesloten met nogmaals een optreden van het jeugdorkest, ditmaal alleen met de wat meer gevorderde jeugd. Al met al was het een mooie avond!

Video voorspeelavond klarinet

Video voorspeelavond trombone

Video voorspeelavond fluit